A NAV szemében a székhelyszolgáltatás egy eleve gyanús terület, amivel a székhelyszolgáltatást végző cégek visszaélhetnek, cégtemetésre is használhatják, illetve fiktív, álcégek fedezésére.
Érthető, hogy a rendőr nem nézi jó szemmel az esetleges tolvajt. Emiatt azonban kiemelt figyelmet kell szentelni a törvényes székhelyszolgáltatás intézményének, ne keveredjen a gyanú árnyékába olyan szolgáltató, aki korrekt módon akarja biztosítani működését. Valamint, a megbízó cégnek is érdemes jól átgondoltan megválasztani a székhelyszolgáltatást végző céget, ne kerüljön gondatlanságból bajba a rossz választás miatt később, és ne hívja fel ezzel feleslegesen magára a NAV figyelmét se.
A jó szolgáltatás megválasztásában segítségünkre vannak az alábbi szempontok: 2017 óta történt egy jogi szigorítás a visszaélések elkerülésére és csökkentésére. Ennek érdemes utána nézni, a 7/2017. IM rendeletben foglalták írásba, hogy milyen kötelező jogi feltételek megléte esetén működhet törvényes keretek között a székhelyszolgáltatás jogintézménye. Itt olyanokra kell gondolni, mint a megfelelő nyitvatartási idő, a pontos ügyviteli nyilvántartás, illetve, hogy ne legyen magas a cégtemetésre szánt cégek száma az adott szolgáltató neve alatt.
Majd 2020-ban ismét hatályba lépett egy szigorítás, melynek lényege, hogy a székhelyszolgáltatást végző irodáknak olyan átvilágítási és ügyfél-azonosítási eljárást kell végezniük ügyfeleik irányában, mely a bankokhoz és a könyvelőkhöz hasonló. Ennek lényegi szempontjai közé tartozik, hogy ellenőrizhető legyen a szolgáltatást végző cég tulajdonjogának vagy használati jogának bejegyzett állapota az ingatlan-nyilvántartásba, különben fiktívnek számít a cég, mely esetben cégtörlésre kerülhet sor. A szigorításoknak tehát érdemes utánanézni, ha nem szeretnénk befürödni egy elsietett választással.