A linképítés az off-site SEO, vagyis a külső keresőoptimalizálás részét képezi. Ez a keresőoptimalizálás három alappillérének egyikét jelenti, ezt azonban nem közvetlen az oldalunkon végezzük, mégis kihatással van oldalunkra, a keresőmotorok miatt.
Ugyanis, az erős és hatékony linképítésen keresztül is rátalálhatnak honlapunkra, termékeinkre vagy szolgáltatásainkra. Ezért máris látható, hogy nem semleges kérdés, milyen is a linképítés erőssége. Az off-site SEO világába tartozik tehát a más oldalakról a mi oldalunkra mutató hivatkozások, linkek menedzselése és az új linkek megszerzése. Ezek az úgynevezett backlinkek, vagyis háttérlinkek. Ezek fogják meghatározni a linképítésünket.
Az oldalunkra mutató hivatkozások vonatkozásában az a fontos, hogy minél több természetes, releváns és hiteles link mutasson az oldalunkra. Ezáltal pedig nagyobb eséllyel tudunk jó rangsorolást elérni a Google keresési találatai között. Régebben a mennyiség számított, ma már a minőség javára billent a mérleg nyelve a linképítésben. A rangsorolási faktorban a Google keresőmotorjában még meghatározó szerepet töltenek be a backlinkek, ezért fontos faktornak számítanak.
A linképítés ereje több szempontból áll össze. Meghatározó ebben az oldal tartalma, a belső linkstruktúra, az adott oldal linkprofilja, és a technikai on-page SEO elemek. Számít az is, hogy milyen minőségű oldalakról érkezik a mi honlapunkra a hivatkozás, de a releváns tartalom is mérvadó ebben. És minél több, hasonló tartalommal foglalkozó weboldal hivatkozik ránk, annál hitelesebb az oldalunk a keresőmotor szemében. Ha megbízható és profi szakemberekre szeretné bízni honlapját, érdemes felkeresni a marketingkalkulator.hu oldalát!